Friday, August 2, 2013

after all the struggles! =p

Assalamualaikum

fuhh lama gila tak update blog rasa. sbb nya malas nak bukak laptop. internet kurang memberansangkan. makanya tidak meng-update. kiki.

xpe ada bagusnya pon klu tak kerja nak online je.hekhek.

sebenarnya sepanjang puasa ni aku nervous sgt smpai sakit2. lol. this Ramadhan Allah tarik sekejap nikmat kesihatan, so a few weeks gak aku sakit tak berapa sihat. tapi Alhamdulillah, Allah bg kekuatan utk tetap berpuasa walaupun kurang sihat tapi masih ada kudrat untuk berpuasa. hehe

Alhamdulillah feel blessed for this few days, Allah tarik kejap nikmat kesihatan tapi Allah gantikan dengan nikmat yang lain. Thank You Allah :)

to be honest, aku nervous sebab result. sebab aku rasa aku tak perform dengan sebaiknya eventhough i've given all my best. Nervous sgt sebab tak nak kecewakan hati mama abah. to be honest, masa final year ni la aku rasa paling susah, paling byk cabaran, plg banyak menangis. T__T

because i have two commitment which is herbalife and academic. and i talked to myself to prove to people that even though aku buat herbalife doesn't mean aku tak perform dlm akademik. it was really hard decision to make which is acquire me to make so many sacrifices. i am trying not to miss any events. sebab nya i need the event so bad. mcm mana nk study kalau stress and gila takde semangat? to be honest, aku kalau stress satu benda pon xkan masuk. lagi aku baca lagi aku x paham apa. so kira event tu energize kan aku balik ah kiranya.

tough moments? of course la nak balance kan akademik dengan herbalife. so aku gila punya brainstorm, fokus and prioritize mana yg penting. Jujur ckp la, setiap hari aku buat to do list. x ambil gmbr pon. sbb takut nnt macam menunjuk2 pulak. tp itu la yg aku buat.

cnth :

1) siapkan tesis chapter 2 (due : pukul 3 ptg)
2) kelas ( 4ptg)
3) basic training ( 5.30 ptg)

lebih kurang mcm tu la aku buat. sebab aku ni VERY CLUMSY pastu nanti gelabah2 pastu stress. rasa kekadang mcm nak tendang diri sendiri. HAHA *ok over* kalau tak pergi event Black Morgan ritu sumpah tak reti cmne nk prioritize kerja. aku pernah buat tapi mcm x jd. sekali je pastu hampeh. tapi bila tgk Black Morgan camne dia leh hari2 buat benda yg sama and a few tips personal development dia bg. perhhh mmg mantap. teratur sket hidup aku. sebab tu aku suka g event herbalife; sebab dia tak cerita sgt pon psl herbalife tp byk pasal personal development and inspiration.

inspiration will last forever but motivation will only last within 72 hours. nampak tak? hehe.

so nak dijadikan cerita. along the way masa final year tu. perhhhh stress dia mmg kaw-kaw punya. tapi aku bajet cool bajet okey la. nmpk fine je. tapi dalam hati menangis setiap hari. HAHAHA. penat? mmg penat serious ckp, aku paksa diri study and buat flyering sket2 sbb klu aku tak buat herbalife aku x tau cmne nak survive. serious, segala macam dugaan Allah je yg tau. tapi klu Allah tak uji mcm mana nk tau tahap keseriusan dan determination kita kan? so sentiasa lah bersangka baik dengan Allah. aku pernah sampai ada rm5 je dah x leh kuar duit dlm bank, duit dah guna banyak utk fyp and kereta pny thingy. but i know, rezeki Allah ada kat mana-mana. when you have Allah, you have everything. just keep the faith :')




Allah Maha Kaya, Maha Pemurah. just raise your hand and make du'a. 
He will show you the way.  

Alhamdulillah =) i managed to survive. Kalau Allah tak pinjamkan kekuatan dan semangat kental. aku tak tau lah cemana aku. ye ye i know semua org struggle kot nak siapkan tesis. ada yg tak tidur segala apa semua. tapi untuk aku tidur itu penting. aku nye waktu tidur macam baby sket kena cukup 8 jam. x cukup mula la badan aku mengada. HAHA. so bila aku betul-betul kuatkan hati stay up buat apa yg patut siapkan kerja mana yg tergendala.mcm unbelievable utk aku. haha. and i knew all that is from Allah. segala kekuatan itu dari Dia.

thank you semua org yang banyak membantu. *amek kesempatan sket nak recognize and appreciate* thank you everybodyyyy! :D

abah & mama : pressure pon byk. support pon byk! gile kentanggg punya bhaiii. relek je. ikut je cakap jgn melawan, melawan dosa. =) hehe! byk gila advises yg sgt membangun. baik buruk ayah & mak kita. kita kena terima. sebab Allah ciptakan setiap manusia dengan kelebihan & kelemahan. okey kwn2. *this is due to some reasons why i'm telling this*

adik beradik : kak anis selalu pesan kat aku. jgn stress. jgn stress. pastu cerita kisah2 hospital yg menakutkan. so bila stress je tak jd, sebab takut & x nak happen kat diri sendiri. HAHA. adik yg annoying, annoying2 pon supportive gak! thank you kecik! :p abg2 yg kdg2 annoying pastu buat aku stress. dorg annoying aku pon annoying gak! haha.

best friends : yuni & ili - pressure dari dorg ni gila kentangg. daebak! sebab masing-masing gila punye rajin bhaiii. sebab dorg super rajin aku jd super stress! haha. tapi the good thing is itulah yg jd pemaksa aku untuk buat kerja & settle kan everything. kalau aku lupe sket je ada benda nk buat, nnt dorg msg dah siap? so macam mana okey? waktu tu stress gile la of course. tapi bila fikir blk thank youuu! hehe. :')

shera, tika & aisyah - dorg ni rajin gak ah bagi semangat. teman bergembira di saat suka duka. haha! tika penah pressure aku masa nak viva. gila kentang aku punye nervous masa tu. you really wreck my nerves tika. haha! tapi sbb tika pny ayat tu ahhh aku struggle abes utk viva! thank you very the mucho babe! ;)

casy - she used to be my lab partner, group mate, course mate. teman buat luahan perasaan! haha. when i flashed back at the old times, setiap kali nak exam setiap kali tu berlaku nye luahan perasaan between us! haha kelakar =p she is very supportive yet pandaiii gilee dan rajin gila! haha =)

best friends : syifaa' - kawan baik dari sekolah menengah. in sha Allah kawan baik dunia akhirat.org yg selalu klu on the phone, dengar benda aku mengarut-ngarut,mengadu nangis ntah pape. nasib ko layan je aku. haha. susah senang aku die la yg byk tau! hiks. lebiu si gadis cantik =p

hafiz - si tukang translator. thank you bro! walaupun jarak waktu gile daebak punya beza. haha.

sakinah & other herbalifers : dorg ni mmg Ya Allah sgt mcm family aku. support tu tak yah ckp la. nasihat? banyak gileee! haha. thank you. thank you! mucho gracias. tee hee! =)

kak yana & iman : kak yana selalu nasihat aku. tanya aku okey ke tak. iman siap tny cmne exam? okey ke. haha. dorg ni Ya Allah tak tau nak ckp apa. sgt byk tlg aku T__T thank you so muchhh! :')

*kepada orang yg membantu best friends lain,maaf tak sebut nama. byk sgt nama. tapi takpe don't worry. may Allah repay you with higher decree and showers His blessings upon you and give barakah for all your deeds. in sha Allah =) *

bila fikir2 balik aku ni dah la Ya Allah, mcm hape je. tapi Allah hantar org2 yg rajin, siap kerja nak cepat on time,cool and kdg2 tempered, segala macam bentuk ragam.rasa best gila sebab belajar perangai org, belajar push diri, belajar feeling cool and relax. haha!

tapinya, korg jangan assume result aku gempak gila la plak. aku tak dapat DEAN LIST okey. kalau stretch sikit maybe boleh dapat kot! =p so mohon jgn assume lelebih. haha. tapi as for me, the best result so far in the entire 4 years struggling in UKM. to be honest, mmg susah nak score kat ukm tu. tercungap-cungap. aku target nak dean list tapi x dpt. mungkin tak cukup usaha. kan Allah dah bgtau dlm surah Al-baqarah, kita akan dapat apa yang kita usahakan. so maksudnya disitu, aku tak cukup usaha. hehe. ;)

jadinya, kepada kawan-kawan yang buat herbalife. buktikan yang walaupun kita buat herbalife but still we can perform well in academic. sacrifices make us to be a different person. kita kan nak jadi orang yang luar biasa. tak pe, penat tu nnt in sha Allah ganjaran tu Allah bagi kemudian. niat study niat everything Lillahi Taala. in sha Allah you will feel ease. :')

Allah knows your intention, He knows what is in your heart. He is the one who creates the heart, remember? so smile for everything that happen! =)

thank you Allah for all the strength, the gifts and people that You send to me. feeling blessed. Alhamdulillah :)

sekian sahaja, coretan dari si clumsy, attiya tajuddin =p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...