Friday, December 28, 2012

let's learn yawwwww! :)

Bismillah.

Assalamualaikum semua.

phewww lamanya tak update kan? been busy with tons of work loads.
biasa lah dah final year mcm2 assignments, reports and of course final year project kan? but then, no problem that is the process of learning. nothing is easy in this life kan?

hehe. everyday i learn a new thing. we should learn something in each day. sebab apa kita tetap kena belajar sampai lah ke liang lahad. even nak mati nanti pon kena ada ilmu untuk bekalan di sana. dan bekalan tu semua perlu ilmu :))





okey, niat aku kat sini bukan lah sebab apa. tapi sebab apa yang aku nampak kebanyakkan remaja sekarang sangat berkira kalau kena pergi talk ke conference ke. lagi-lagi yang kena bayar. ilmu itu terlalu luas dan bernilai tau. dan ianya tak boleh sama sekali dibandingkan dengan wang ringgit.

pada aku, it's better to invest on knowledge and health rather than anything that doesn't give you benefits. ladies, be a beautiful ladies with an intelligent brain, beautiful akhlak/attitude, and beautiful words spoken. to me, that is what will makes you beautiful.it's not the make-ups that you put on your face, the clothes that you wear. that is all nothing actually. why should you bother what people may talk about you? kuno sebab pakai baju outdated? tak girlish sebab tak pakai make up? come on!. make sense sikit. kita kena prepare diri kita dengan ilmu, itu yang membuatkan kita nampak confident dan matang. bukan make up pakaian tu semua. itu semua tambahan, okey syg :)


and this is what i got today, nak share sikit ! hehe. sorry la kita ni memang particular sikit pasal health ni :)


okey boleh faham tak explanation dari gambar kat atas ni. this one sumber dari bob punya blog, boleh baca kat sini http://mohdfirdaus.my/blogv2/?p=26

okey, kepada siapa-siapa yang suka skip breakfast atau breakfast berat. sila sayangi badan anda. badan kita ini umpama enjin kereta kita yang kita jaga dan tatang bagai minyak yang penuh. macam mana kita jaga kereta kita dengan baik, macam tu lah jugak kita kena jaga badan kita dengan baik.

sebab apa, badan kita semua ini adalah AMANAH ALLAH pinjaman dari ALLAH. simple words macam ni lah, kalau org pinjam barang kita, kita mesti nak dia pulangkan dalam keadaan baik kan sama macam waktu kita bagi kat dia kan? konsep nye same jugak ye kawan-kawan. agak-agak kita lah kan, ALLAH suka ke kalau kita pulang menghadap dia dalam keadaan badan yang tak sempurna. rosak sana sini? tak kan? jadi marilahhh kita sama-sama jaga badan kita sehabis baik. ye, sakit itu ALLAH yang bagi, ALLAH yang tentukan. tapi benda tu semua bergantung macam mana kita jaga badan kita.

Marilah sama-sama berpesan pesan pada semua orang untuk jaga kesihatan. Tak guna banyak duit tapi takde kesihatan yang baik. Harga badan kita tak boleh diganti dengan wang ringgit.

Intelligent people know that it is better to invest on health rather than medicine and the cost when you fallen sick. it's true man! so decide what is the best.

i am not asking you or even persuade you to consume herbalife. but then, please have a healthy meal and breakfast. it's for your own benefit. Herbalife come out with a solution to help others who really need help.

if you want me to help and coach you, just let me know :)
contact : 0194150047/0123709721


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...