Saturday, January 19, 2013

dreams

Bismillah

hello everyone! nak bagi tau semua orang yg kite dah habis exam.
weehuuu. kemain kan. macam si kepoceee mana je. hahaha!

well, sebenarnya tetiba terniat nak cerita pasal dreams ni.

sebabnya ada seorang member ni tanya pasal dreams. it's either impian atau mimpi. btw, kalau kita ada dapat mimpi buruk atau pelik2 jgn bg tau dekat org.i'm not sure is it true or not tp org kata mimpi tu mungkin akan jadi kenyataan. so kesimpulannya, kalau tak nak mimpi buruk jadinya apaaaa? sebelum tidur sila baca doa dan amek wudhu. kalau plg malas sekali sila basuh kaki sebelum tidur ye kawan2.=p

tapi tapi kite nak cerita pasal impian bukan mimpi!

IMPIAN? apa yang korang paham? ce cite skettt!



sebelum ni, terus terang cakap memang ada pasang azam,tapi  benda tu ingat hanyalah pada awal tahun. lepas tu OF COURSE CONFIRM terus hilangggg kan? haha. itu lah kita. x tau la pasal orang lain. tapi one thing yang kite realize is apa yang membezakan orang yang berjaya dengan orang yang kurang berjaya itu adalah IMPIAN.

sebab apa, IMPIAN tu sebenarnya booster untuk kita kerja dengan lebih kuat kuat dan kuat. klu tak silap, Dr Zakir Naik pon pernah cakap kita as a muslim kena ada impian yang besar, bukan IMPIAN untuk kepentingan diri sendiri tapi impian untuk kebaikan bersama. impian tu sebenarnya yang akan buatkan kita menjadi kuat. Allah lagi sayang hamba Dia yang kuat dari yang lemah. x percaya? sila kaji dan rujuk hadis,sorry kita tak igt hadis apa tapi kita pernah terbaca. *my bad*

Alhamdulillah, 2012 has gave me a real big impact in my life. either herbalife or TOF. both actually, Alhamdulillah, Allah tunjuk jalan sebab aku doa kat Allah berikan aku jalan yang terbaik untuk aku berubah menjadi insan yang berguna. kita kena doa okey benda2 ni. sebab klu awak tak doa, Allah takkan bagi Allah takkan tunjukkan jalan. even dalam Surah Ar'Rad, Allah kata Allah takkan ubah kehidupan seseorang melainkan dirinya sendiri.

bila join herbalife, baru aku tau sebenarnya kalau nak berimpian bukan angan2 kosong, ye memang kita tulis. but actually awak berimpian dengan tahu macam mana cara nak dapatkannya, dan tahu every single thing about your dreams. contoh nya nak beli kereta; nak kereta apa, colour apa, spec dia apa, berapa harga, nak fabric atau leather dia punya seat,berapa downpayment,monthly installment semua. pheww pheww. ingat sebelum ni boleh dream macam tu je. kikiki.

sebab kita pernah terbaca dekat somewhere, Allah will not give you for what you want, but He will give you  for what you deserves. and He will give it to you when you're ready! haaaa, jadi sila bersangka baik dengan Allah. sebab kadang2 kalau kita sedih dengan apa yang kita nak kita x dapat, ingat satu je. yang Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Allah lagi tahu mungkin waktu tu kita tak bersedia. contoh kalau kita nak jadi orang yang kaya nak ada RM 10,000 dan keatas, Allah takkan bagi kita jadi orang yang kaya dan ada income seperti itu, kalau kita tak tahu nak guna duit tu, nak salurkan ke mana. sebab Allah lagi tahu kalau Dia bagi apa yang awak nak mungkin awak akan sia-siakan benda tu, dan salurkan ke jalan yang salah. haaa. Allah Maha Baik kan?  He want to save you actually. Jadi bersangka baiklah dengan Allah. Allah sentiasa berada dalam sangkaan hambaNya ;)



Haa mesti korang suka pasal kawen-kawen ni kan? haha. kita pon ade list kan benda ni dalam dreamboard kita. tapi Jodoh tu kan Allah lebih tahu. kita usaha je. usaha macam mana? prepare yourself to be a good wife,to be a good mother, to be a good servant to Allah. bukan usaha pergi sana sini. jaja diri okey *Nauzubillah* masa talk prof muhaya hari tu, dia cakap to have a good children for your next generation, it started from choosing your wife. *sebiji tamparan ke pipi tahu masa tu*

" (Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia." An-Nur 24 : 26

Jangan lah kita berimpi nak dapat suami yang soleh, kalau kita tak jadi solehah dulu. Janganlah nak mimpi dapat orang yang baik, kalau kita tak jadi baik dulu. so apa yang kita patut buat? tepuk dada tanya iman ;)

jadi jadi mari sama-sama berusaha ke arah yang lebih baik. dan jangan lupa doa. don't underestimate the power of doa. Kekuatan orang Islam dan senjata utama umat Islam adalah apaaaa? DOA ye ;) and satu lagi, masa event STS hari tu, ada seorang speaker ni share, kalau ada peluang atau jalan yang diberi pada kita, jangan tolak sebelum awak buat istikharah. jangan tolak sebab kita tak tahu yang mungkin itu jalan yang Allah nak beri untuk kita untuk mengubah kehidupan. disebabkan still in bulan Januari, apa yang kita decide untuk bulan ni, adalah pemacu untuk the whole year.  
MASA DEPAN kita dibayar dengan MASA kita HARI INI. so buatlah pilihan yang terbaik ye! all the best semua.


kepada siapa yang rasa nak ubah kehidupan,to find something/ a way to change your life. SPECTACULAR is a road map for success.PM kite untuk tiket. ada masa lagi, tapi untuk yang serious sahaja ye. k bye toodles! ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...